Krizové a poradenské centrum VRBA

Posláním Krizového a poradenského centra Vrba je poskytovat psychosociální péči, pomoc a podporu lidem v tíživé životní situaci.
V bezpečném prostředí poskytujeme radu, pomoc a podporu osobám, které se nacházejí v situaci ohrožení zdraví nebo života a přechodně nemohou svoji nepříznivou sociální situaci řešit vlastními silami.
Cílem služby Krizového a poradenského centra Vrba je:
- obnovení psychické stability osob v krizových životních situacích
- nalezení osobních zdrojů pomoci
- posílení kompetencí pro zvládání krizových situací
- hledání konkrétních strategií pro zvládání náročných životních situací
Služba je poskytována bezúplatně.
Provozní doba sociální služby od 1.7.2025:
* pondělí 8:00 - 17:00
*
úterý 8:00 - 12:00
* středa 8:00 - 17:00
* čtvrtek 8:00 - 17:00
* pátek 8:00 - 17:00
Kontaktní údaje:
Sociální pracovnice:
* telefon: +420 724 367 840
* e-mail: vrba@cckpt.cz
Vedoucí sociální služby:
* telefon: +420 724 367 840
* e-mail: prachatice@cervenykriz.eu
Adresa: Vodňanská 51, Prachatice
Územní působnost: území ORP Prachatice
Poskytovatel: Oblastní spolek Českého červeného kříže Prachatice

Ke každému klientovi přistupujeme s velkou pokorou a respektem. Poskytujeme profesionální služby, a to vždy bez úplaty, bez zbytečného odkladu, přizpůsobené na míru každé osobě.
Mlčenlivost – Vaše důvěra a bezpečí je pro nás prioritou. Všechna sdělení jsou důvěrná. Vaše informace jsou zaznamenány pro potřeby efektivní spolupráce s pracovníky. Naše mlčenlivost může být prolomena pouze ze zákonných důvodů.
Respekt a pokora – vnímáme jedinečnost Vašeho osobního příběhu, přistupujeme k Vám s patřičnou pokorou a respektem, právě Vy máte možnost změnit směr, kterým se dále vydáte.
Rovné příležitosti – služby jsou poskytovány každému bez ohledu na pohlaví, rasu, sexuální orientaci, náboženské přesvědčení, společenský a sociální status, osobní názory apod. Aktivně předcházíme diskriminaci a stigmatizaci.
Veškeré naše základní služby jsou poskytovány bez úplaty.
Profesionalita – služby jsou poskytovány pracovníky s odpovídající odborností, vzděláním a praxí. Klademe důraz na další vzdělávání, supervize a intervize.
Zajímá nás Váš názor – jsme rádi za zpětnou vazbu k poskytování našich služeb. Vaše podněty nebo stížnosti jsou důležité pro rozvoj naší služby.
Včasná pomoc – naše služby jsou dostupné v otevírací době Krizového a poradenského centra, a to bez zbytečného odkladu.
Dobrovolnost, informované rozhodnutí – klient využívá naše služby dobrovolně, respektujeme jeho rozhodnutí a tempo. Svá rozhodnutí může učinit na základě komplexních informací o svých právech, možnostech a povinnostech.
Individuální přístup je zajištěn formou individuálního plánu. Vy si stanovujete cíl spolupráce a navrhujete kroky k jeho naplnění (na základě Vašich potřeb, možností a schopností). Jako profesionálové Vás podpoříme vhodnými nástroji a postupy, které povedou k překonání krizové situace a životní stabilitě.
Multidisciplinární spolupráce – pro zajištění odborné a komplexní péče můžeme ve Vašem zájmu navázat spolupráci s jinými službami, organizacemi nebo institucemi. Tato spolupráce je vždy realizována s Vaším souhlasem.
Etika práce – respektujeme etický kodex pracovníků v sociálních službách.
Možnost anonymity – je na Vašem posouzení, jaké informace o sobě nám sdělíte.
O poskytování služby uzavíráme ústní dohodu.